Thursday, May 18, 2006

» ای دهکده من «

ای وطن من ای ایران
روزی باز خواهم آمد
شاید با شاخه گلی
شاید با لاله گلگونی
اما باز خواهم آمد

روزی باز خواهم آمد
میخواهم بر هر چهارراهت
چراغ سبزی بکارم
میخواهم چراغهای قرمز را بچینم
میخواهم آزادی را آزاد بگذارم
میخواهم چراغهای ایست را بردارم

روزی باز خواهم آمد
میخواهم دختران غمزده دهکده من
لباسشان گل سفید باشد
خنده هایشان غنچه گل رز
عشقشان ؟
هرآنکه را که خویش دوست میدارند
میخواهم چراغهای زور را برکنم

روزی باز خواهم آمد
میخواهم دیوارها را خراب کنم
میخواهم آنقدر درخت بکارم
که کلاغها به دهکده من باز گردند
میخواهم پرنده ها همجا تخم بگذارند
میخواهم چراغها را چشمکزن کنم
میخواهم آدمکهای چراغها را خندان کنم
میخواهم قرمز را رنگ عشق بنامم

روزی باز خواهم آمد
نرده های دانشگاه را خواهم درو کرد
بجایشان شاخه های گل خواهم کاشت
مامور درب را سبز رنگ خواهم کرد
موی دختران را چو بید افشان خواهم نمود
عشق را با آواز و رقص خواهم خواند
میخواهم چراغهای سبز تدریس شود

روزی باز خواهم آمد
میخواهم دیگر آش پشت پا پخت نشود
میخواهم دیگر گوسفندی قربانی نشود
میخواهم دیگر آبی پشت سر پاشیده نشود
میخواهم دیگر مادری چشم به راه نباشد
میخواهم دیگر پدری با سکوت همخانه نباشد
میخواهم دیگر اشکی بر خاک نیافتد
میخواهم زندگی را همیشه سبز بدارم

روزی باز خواهم آمد
ای دهکده من
من باز خواهم آمد

32 Comments:

At May 18, 2006 at 8:54 PM, Anonymous Anonymous said...

aval!!!!!!!!!!!!!
linke man ko0 ba marefat?
kheili ghashang bo0d mer30

 
At May 19, 2006 at 5:56 PM, Anonymous Anonymous said...

به نام عشق
به نام خدا خالق انسان، به نام انسان خالق غم ها، به نام غم ها بوجد آورنده ي اشكها، به نام اشک تسکين دهنده ي قلبها، به نام قلبها ايجادگر عشق و به نام عشق زيباترين خطاي انسان /سلام شرمنده ازاین که نتونستم به دوستان خوبم سر بزنم راستی بهم سری بزنید اگر بخشدین موفق باشید وهمیشه شاد ;)

 
At May 20, 2006 at 9:44 PM, Anonymous Anonymous said...

Salammm Badjens... khobi?... shere kheyli ghashangi bod, manam kheyli delam mikhad beram IRAN :( , ama felan ke hesesh nis, Begzarim,... in shere az khodet bod ya kase dige gofte?. beharhal ziba bod, Afarin... Rasti manam belakhare Up kardam, khasti ye sar bia khoshal misham. shad bashi doste azizam.

 
At May 21, 2006 at 12:42 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام من اومدم و مطالب قشنگت رو هم خوندم و منتظرت هستم

 
At May 21, 2006 at 12:43 AM, Anonymous Anonymous said...

راستی قالب وبلاگت هم زیبا شده

 
At May 22, 2006 at 2:29 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام
برگشت دوباره مبارک
ممنون که بهم سر زدی
آپم خوشحال میشم بهم سر بزنی

 
At May 23, 2006 at 8:41 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام دوست عزيز اين زمان كي هست بي صبرانه منتظ رانم راستي اين شعر از كيه

 
At May 27, 2006 at 11:13 AM, Anonymous Anonymous said...

az in 500 ta 499 ta man boodam mikhastam bebinam up kardi ya na.(:D)
baba u sali 1 matlab mizari miri?
montazerim...
man Up hastam va montazeret.
movafagh bashi...

 
At May 27, 2006 at 8:34 PM, Anonymous Anonymous said...

hi
cheghadeh ke khoshgelesh kardi
matalebetam ke eywallah

 
At May 27, 2006 at 8:41 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام
من باز آمدم و دیدم یواشکی از من جلو زده ای بدون سرو صدا از آن پشتها گفتم شاید دیگر نه تنها دوست نداری آب بریزی پشت کسی و یا آش پشت پا درست کنی شاید دوست هم نداشته باشی یک ساقه خشکیده گل هم برای کسی که دوباره باز می گردد بیاوری ... ولی با این وجود همیشه و همیشه به یادت و مهربانی هایت هستم

 
At May 27, 2006 at 8:42 PM, Anonymous Anonymous said...

قلب تو آنقدر مهربان است که بیش از این نمی توانم از تو گله کنم که مرا فراموش کرده ای

 
At May 27, 2006 at 8:43 PM, Anonymous Anonymous said...

امیدوارم که به تمام خواسته هایی که در این سروده زیبا ارزو کرده ای برسی و به امید آن روز

 
At May 31, 2006 at 2:40 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام عزیزم خیلی قشنگ بود منم اپم و منتظر حظورت زود بیا تا گریه نکنم

 
At May 31, 2006 at 2:52 PM, Anonymous Anonymous said...

Shayad... Barani bashi.

 
At June 5, 2006 at 2:19 AM, Anonymous Anonymous said...

یک کوچه پراز عطرِ لطیفِ گلِ خوش بوی اقاقی

آواز "مرا ببوس" با اوج صدای "گل نراقی"

 
At June 5, 2006 at 1:04 PM, Anonymous Anonymous said...

omidvaram roozi ba ham dar an khak bashim va ba ham besazim o bekhanim soroode eshgh
soroodehat darbar delpazir tar o omidvar konandeh tar mishavand.

 
At June 10, 2006 at 9:43 AM, Anonymous Anonymous said...

salam khili ziba bood movafagh bashi manam (khanoomak) beh rooz ast tanhash nazar

 
At June 13, 2006 at 1:26 PM, Anonymous Anonymous said...

kojaii dir miyaii

 
At June 24, 2006 at 12:47 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام دوست من. خوشحالم که بازگشتید... شاد باشید و خندان.

 
At June 28, 2006 at 1:13 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام دوست عزيز كاشكي مي گفتي از كجاي اين دنياي به ظاهر بزرگ مي نويسي به اميد ديدن تو در ايران خودت

 
At June 30, 2006 at 8:19 PM, Anonymous Anonymous said...

محمد علی جان سالهاست که چشم در راهم ولی نیامدی یک سری بزنی ببینی مرده ام یازنده من که اولین کامنت گذاران تو بوده ام درست مثل کارگزاران اولیه ولی هیچ خبری از تو نازنین نیست .

 
At July 19, 2006 at 3:52 PM, Anonymous Anonymous said...

از خداوند خواستم تا غرور را از من بگيرد. گفت:« نه! بازگرفتن غرور کار من نيست..بلکه اين تويی که بايد آن را ترک کنی.»
گفتم پس کودکان و انسانهای معلول را شفا ببخش. گفت:« نه! روح کامل است و جسم زودگذر..مهم روح آنهاست برايم.»
خدايا به من شکيبايی عطا فرما. گفت:« نه! شکيبايی دستاورد رنج است..به کسی عطا نميشود.آن را بايد بدست آورد.»
پس به من سعادت ببخش ای بخشنده بزرگ. گفت:« نه! بازهم نه!خود بايد متعالی شوی..اما تورا ياری ميدهم تا به ثمر بنشينی.»


موفق باشین.

 
At August 3, 2006 at 1:07 PM, Anonymous Anonymous said...

salam aziz
az khondane matlabet lazat bordam . man ke har vaght biyam nazar ham midam .
up kardam . khoshhal misham sar bezani
khosh bashi

 
At August 14, 2006 at 1:11 PM, Anonymous Anonymous said...

مشتاقانه منتظر امدنت هستم تا خواستهاي زيبايت را اجابت كني

 
At September 9, 2006 at 8:31 PM, Anonymous Anonymous said...

یادی از دوستان قدیم نمی کنی دیگر

 
At September 21, 2006 at 6:06 PM, Anonymous Anonymous said...

کجایی تو ناز می کنی؟بیا دیگه!!!!

 
At September 22, 2006 at 8:16 AM, Anonymous Anonymous said...

Salammmmmmm... chetoriii khobiiiii?... kojaee baba delemon vasat tang shode... chera dige up nemikoni?... pishe manam ke dige nemiay :( ... manam chand vaghti bod ke nabodam dargire karaye Bastarie mamanam bodam, ama dige taghriban saram khalvat shodeevo tonestam ye dasti be webloge bezanam, nemiay pisham?... ye khabari az khodet bede khoshal misham... moraghebe khodet bash khob?... ghorbonet mehrabon. shad bashiii :X

 
At October 16, 2006 at 11:53 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام.
بی معرفت یه سر به ما بزنی چی ازت کم میشه؟

پرنده هم آپدیت شد...

.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.

شرمنده از خود نیستم گر چون مسیحا
آن جا که فریاد از جگر باید کشیدن
من از صبوری بر جگر دندان فشردم

.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.;’;.

با یه شاخه گل سرخ منتظرتم
پر پروازم باش
موفق باشی…


<---||-|| P /^\ R /^\ N || ) E ---->

 
At December 15, 2006 at 7:28 AM, Anonymous Anonymous said...

baba kojaeeeeeeeeeee tooooooo, ye khabari az khodet bede, negaranim haaa :o

 
At May 26, 2007 at 1:13 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام عزیز
...
چیزی شبیه خواهش شفاف آب به جاری شدن
مجبورم می کند
به فروغ زدگی!!!
...را دوست دارم
شاید حقیقت آن دودست جوان بود که ...
ومی دانم که از تمامی اوهام سرخ یک شقایق وحشی چیزی جز چند قطره خونبه جا...
می ماند؟؟
یا علی

 
At June 2, 2007 at 7:22 AM, Anonymous Anonymous said...

khobiiiiiii?

 
At June 23, 2007 at 11:23 PM, Anonymous Anonymous said...

salam khobi ?ziba boddd

 

Post a Comment

<< Home