Tuesday, October 18, 2005

آغاز سبز زندگی

تقدیم به باران دختر آبان
*****
پاییز گرم جنوب
پایان سبز درخت
مادر !!!ا
در دوردست
غرش توپ و تفنگ
مادر !!!ا
کوچه ای آنطرفتر
انفجار بمب
مادر!!!ا
زمین میلرزد
خانواده ای داغدار میشود
مادر!!!ا
همسایه ها میگریزند
آمبولانس میدود
مادر!!!ا
برگ رقصان است
رقص مرگ
مادر!!!ا
پاییز گرم جنوب
پایان سبز درخت
مادر!!!ا

مادر مینالد
مادر میگرید
مادر جیغ میزند
مادر در خود میپیچد
مادر با خدا یکی میشود
مادر می آفریند
مادر آرام میشود
ماما عرقش را میزداید
نوزاد میگرید
پدر!!!ا
دخترم دوستت دارم

پاییز گرم جنوب
آغاز سبز زندگی

51 Comments:

At October 19, 2005 at 11:21 AM, Anonymous Anonymous said...

va man ham yek madaram ba tamame vojode kalameh yek madar ....

 
At October 19, 2005 at 11:22 AM, Anonymous Anonymous said...

dostat daram mesle ehsase yek madar be farzandash . khili ziba tosif kardi dokhtare baran ra....

 
At October 20, 2005 at 6:01 PM, Anonymous Anonymous said...

سلامی به آغازی دوباره
خاطراته رفته بر باد , یاده ایران آزاد رفته از یا د
ممنونم از اینکه دوست خوبی مثل تو دارم از اینکه همیشه به ایران آزاد لطف داری
من آمدم قوی تر پیروز تر از همیشه چون تو رو دارم
آپ کردم ولی این دفعه به علت اینکه همه موضوع رفتنمو میپرسدن چه تو کامنتها, چه پی ام ها, نگارش کلبه ام را تغییر دادم(کلی) ولی قول میدم تو آپ بدی جبران کنم.منتظر حضورآفتابی وسبز شما
به نام ایران آزاد وبه امید دموکراسی... ؟و خلیج همیشه فارس..... 28/7/1384

 
At October 21, 2005 at 9:46 AM, Anonymous Anonymous said...

درود از اینکه به من سر زدید خرسندم من از سفر آمدم در مورد پرسش شما من در خدمتم

 
At October 21, 2005 at 3:22 PM, Anonymous Anonymous said...

تولدت مبارک بدجنس

 
At October 21, 2005 at 5:12 PM, Anonymous Anonymous said...

سلامممم...مرسی به من سر زدی و بازم مرسی که خبرم کردی موفق باشییییییییییییی

 
At October 21, 2005 at 9:19 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام ببخشید یه مدت نبودم تعطیل کردم بودم وبلاگو ولی....
تازه من سر میزنم همیشه ولی کامنت نمی
زارم
مثل همیشه عالی بود
مرسی از اینکه همیشه خبرم میکنی

 
At October 21, 2005 at 10:32 PM, Anonymous Anonymous said...

dooste aziz dorood bar shoma va roohe latifetoon .
man nemifahmam ba in hame estedad chera sokoot mikonid va bishtar neminewisid .
bavar konid hamintor edame bedid torshi ham nakhorid motmaenan ketabe sheer zibaii mitounid biroon bedin magar shoma che eybi darin.(in ham yek tanz ba tanz newis)
khaheshan edame bedeh merci

 
At October 22, 2005 at 1:38 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام دوسته عزيزم متنه قشنگي بودشعرت هم زيبا بود مثل هميشه

موفق و پيروز باشي ممنون خبرم کردی...

 
At October 23, 2005 at 10:11 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام چه شعر زيباي باران دختر پاييز از كي هست

 
At October 23, 2005 at 11:06 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام خوبي؟ شهادت حضرت علي (ع) رو به شما تسليت عرض ميکنم . در اين شبهاي قدر مرا از دعاي خير خودت بي نصيب نکن!.دفتر عشق به همين مناسبت آپديت شد...... منتظر حضور شما هستم. التماس دعا.

 
At October 24, 2005 at 10:47 AM, Anonymous Anonymous said...

شعرفوق العاده دلنشینی بود...لذت بردم

 
At October 24, 2005 at 5:51 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام- مرسی اومدی و مرسی خبرم کردی.شعرتو خوندم.خیلی خوشم اومد فقط متوجه نقش کله قند نشدم!!میشه توضیح بدی؟

 
At October 24, 2005 at 7:13 PM, Anonymous Anonymous said...

salam. kale ghand vase chi mikhasti?
ajab shere bahali bood. bazam pisham bia.in rooza hamash mikham sheraye khodam roo too weblagam benevisam.
ghrboonet .bye

 
At October 24, 2005 at 8:22 PM, Blogger Badjens said...

قدیما وقتی که بچه ای بدنیا میآمد بیشتر مواقع با کله قند میرفتن به دیدنش و توی شعر من هم باران دختر آبان زاده شده یعنی همانجور که در آخر گفته ام زندگی زاده شده هست و باید برای دیدار طبق رسومات قدیم کله قند آورد وگرنه دفعه بعدی چایی بدون قند هست

 
At October 24, 2005 at 11:04 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام...فوق العاده زیبا بود...کلی دلم گرفت اما...گریه کور رفته یه جای جدید...منتظر حضر گرمتون هستم

 
At October 24, 2005 at 11:05 PM, Anonymous Anonymous said...

*گره ی کور

 
At October 25, 2005 at 12:44 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام ÷سر بدجنس من همیشه میام و بهت سر می زنم نمی بینی؟راستی این شعر خیلی قشنگ بود.اقعا می گم.

 
At October 25, 2005 at 3:19 AM, Anonymous Anonymous said...

احسنا که مثل همیشه زیبا نوشتی
مخصوصا که تولد را در زیر بمب و لحظات پراز مرگ چه زیبا به تصویر کشیده ای
تولد باران مبارک باد
تولد زندگی مبارک

 
At October 25, 2005 at 9:44 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام بدجنس جون ... شعر خیلی خیلی خوشگلی بود حالشو بردم ... راستی من هم به روزم خوشحال میشم بیای پیشم

 
At October 25, 2005 at 12:43 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام احوال شما ....زیبا بود ......جنوبی هستین؟ یا حق

 
At October 25, 2005 at 3:46 PM, Anonymous Anonymous said...

salam azizam...merc ke omadi blogam va merc ke khabar dadi upi....bazam azinkara bokon khoshal mikoni

 
At October 25, 2005 at 10:19 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام...اپم و منتظر...خوشحال میشم بیاید

 
At October 26, 2005 at 11:01 AM, Anonymous Anonymous said...

و من مادربارانم ... و هنوز آفتاب جنوب هم نتوانسته مرا بخار کند ... وصدای انفجار و شلیک گلوله و بوی تن های سوخته هنوز در مشامم هست ... حتی حس تن عریان پدرم را که به گلوله ستم آغشه شد...

 
At October 26, 2005 at 11:02 AM, Anonymous Anonymous said...

بیا نزد من که مرا مصلوب کرده اند به صلیب عشق

 
At October 26, 2005 at 12:44 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام
خوبی ؟؟
شعر خیلی قشنگی بود . دمت گرم . واقعا که عجب معجزه ایه تولد
خوش باشی .

 
At October 26, 2005 at 2:03 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام. بایه شعر دیگه از خودم آپدیت کردم... بیا منتظرتم...

 
At October 27, 2005 at 4:27 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام دوست من
مادر ...
تبریک

 
At October 27, 2005 at 4:28 AM, Anonymous Anonymous said...

و مسیح متولد شد / گلی سپید بر دامنی رویید / که بر ان تنها و تنها " روح القدس " نشسته بود / غنچه عشقی بر شاخه سبزی / که از بوسه ی عاشقانه ی نسیمی بارور شده بود./ نسیمی که از دم پاک و اهورایی خداوند / در "هوای " مریم بر خاسته بود./ روح شگفتی که از کالبد زیبای " کلمه " سر کشیده بود./ کلمه ای که با " قلم زرین " خداوند / بر دفتر ابر فام روح نا آرام رام مریم / نقش شده بود.

 
At October 27, 2005 at 11:03 AM, Anonymous Anonymous said...

سلامی به آرومی موجهای دریا/ ممنون دوست عزیز که پیشم اومدی. با یه کله قند ناقابل خدمت شما بد جنس بعضی وقتها خوش جنس آمدم...قدم نو رسیده مبارکه انشالله.....خیرش رو ببینی...... در پناه حق

 
At October 27, 2005 at 12:16 PM, Anonymous Anonymous said...

banafsheh1368.persianblog.com
bodo bia ke sher az khoodame.
up kardam

 
At October 27, 2005 at 1:03 PM, Anonymous Anonymous said...

فکر می کنم چیزی وحشتناکتر از جنگ وجود نداره& و اینو کسایی درک می کنن که در بطن اون بودن یعنی در شهر های مرزی.

 
At October 27, 2005 at 1:43 PM, Anonymous Anonymous said...

Khoob bood.

 
At October 27, 2005 at 1:50 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام شعر بسيار زيبايي بود . خو.شحال مي شم به منم سري بزنيد.

 
At October 27, 2005 at 1:59 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام
مرسی که به من سر زدید
منم با کله قند اومدم
تا تولد باران دختر آبان را
بهتون تبریک بگم.شعر زیبایی بود
موفق باشید

 
At October 27, 2005 at 2:47 PM, Anonymous Anonymous said...

salam dooste man
man rezam
ye saram be web lage man bezan
www.btbt.blogfa.com
dar panahe hagh

 
At October 27, 2005 at 2:48 PM, Anonymous Anonymous said...

salam dooste man
man rezam
ye saram be web lage man bezan
www.btbt.blogfa.com
dar panahe hagh

 
At October 27, 2005 at 2:48 PM, Anonymous Anonymous said...

salam dooste man
man rezam
ye saram be web lage man bezan
www.btbt.blogfa.com
dar panahe hagh

 
At October 27, 2005 at 5:46 PM, Anonymous Anonymous said...

kheili ziaba bood.
eltemase doa darim.:D

 
At October 27, 2005 at 11:14 PM, Anonymous Anonymous said...

من از پشـت شـــبهاي بي خـاطـره من از پشـت زنـــدان غـــم آمـدم مــــن از آرزوهــــــاي دور و دراز من از خواب چشــمان نــــم آمدم تـــو تعـــبير روياي نـــا ديـده اي تـــو نوري كه بر ســــايه تابيده اي تـــو يـك آسمـان بخشش بـي طلب تـــو بر خاك ترديـــد باريـــده اي تـــو يك خانه در كوچه ي زنــدگي تـــو يك كوچه در شــهر آزادگـــي تـــو يك شهر در سرزمين حــضـور تـــويي راز بودن به اين ســـــادگي مــــرا با نگـــا هـت به رويــا ببــر مرا تا تمـــــاشاي فـــــردا ببــــر دلــــم قطره اي بي تپش در سـراب مــــرا تا تكــــاپــوي دريـــا ببـر

 
At October 29, 2005 at 3:02 AM, Anonymous Anonymous said...

Salam doste khoob o mehraBon ... manam ba ye sabad gol o ye donya arezoye Shirin omadaM ke ba ham tabrik begim tavalode in gole naZ roo ... shad bashid , mesle hamishe faghat mishe goft , merCii @};-

 
At October 30, 2005 at 8:22 AM, Anonymous Anonymous said...

salam.....badjens jan...hamontory ke gofteh boody ba kaleh ghand be didanet omadam......omadam ta tavalode in nozad ro tabrik begam/ rasty bayad begam shayad tanha kesi ke ba poste ghablie vebloge man kamelan ertebat eejad kard tou body..../ mamnoonam ke behem sar zady....movafagh bashy......bay..!

 
At November 2, 2005 at 7:11 PM, Anonymous Anonymous said...

azizam up kardam bia pisham montazeretamaaaaaaaa

 
At November 2, 2005 at 8:32 PM, Anonymous Anonymous said...

salam dost aziz.bayad begam weblage jalebi dari va bayad begak kheili ham jorat.omidvaram movafagh bashi va movazebe khodet.eidetam mobarak.be man ham sar bezan be roozam.khoshhal misham.

 
At November 2, 2005 at 11:36 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام خوبی بدجنس؟
چه عجب تشریف اوردی
من چهل بار بیام کامنت بدم تا تو یه دفعه بیای
خیلی خوشحالم می کنی
باور می کنی هنوز خوب نشدم هنوز همونجورم چشم به چیزایی که گفتی گوش می گیرم ولی بعید میدونم خوب بشم منو خوب شدن بعید ه خوب خوبی؟
این شعر تقدیم به منه؟
شعر قشنگی بود مخصوصن چون اسمش باران بود
خوب چه خبرا
ببین من ده بار میام تو یه بار میایا یادت باشه ها باشه
می بینمت
فعلن
راستی نماز روزه اتم قبول باشه
عیدتم مبارک
فعلن

 
At November 2, 2005 at 11:36 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام خوبی بدجنس؟
چه عجب تشریف اوردی
من چهل بار بیام کامنت بدم تا تو یه دفعه بیای
خیلی خوشحالم می کنی
باور می کنی هنوز خوب نشدم هنوز همونجورم چشم به چیزایی که گفتی گوش می گیرم ولی بعید میدونم خوب بشم منو خوب شدن بعید ه خوب خوبی؟
این شعر تقدیم به منه؟
شعر قشنگی بود مخصوصن چون اسمش باران بود
خوب چه خبرا
ببین من ده بار میام تو یه بار میایا یادت باشه ها باشه
می بینمت
فعلن
راستی نماز روزه اتم قبول باشه
عیدتم مبارک
فعلن

 
At November 2, 2005 at 11:36 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام خوبی بدجنس؟
چه عجب تشریف اوردی
من چهل بار بیام کامنت بدم تا تو یه دفعه بیای
خیلی خوشحالم می کنی
باور می کنی هنوز خوب نشدم هنوز همونجورم چشم به چیزایی که گفتی گوش می گیرم ولی بعید میدونم خوب بشم منو خوب شدن بعید ه خوب خوبی؟
این شعر تقدیم به منه؟
شعر قشنگی بود مخصوصن چون اسمش باران بود
خوب چه خبرا
ببین من ده بار میام تو یه بار میایا یادت باشه ها باشه
می بینمت
فعلن
راستی نماز روزه اتم قبول باشه
عیدتم مبارک
فعلن

 
At November 3, 2005 at 4:03 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام ممنون که سر زدی
الهام از قاب عکس

 
At November 5, 2005 at 2:11 PM, Anonymous Anonymous said...

salam bad jens
mam noon ke behem sar zadi
khoshalam kardi oomadam ye ayd mibaraki dir tar az moed bedam
va begam be roozam biya
va ye web lage digeam sakhtam be oonam sar bezan
www.etelayat-bt.blogfa.com

ta bad

 
At November 5, 2005 at 6:16 PM, Anonymous Anonymous said...

ما دور بوديم.. كوذك بوديم... آنها كه ديده اند لرزيده اند... آنها كه ديده اند جان داده اند... يادشان گرامي... باراني باشي.

 
At November 15, 2005 at 5:18 AM, Anonymous Anonymous said...

دوست عزيز سلام اميدوارم كه خوب باشي؟نوشته ات را خوندم ببخش كه دير سر زدم هميشه دلت عاشق و شاد باشه با دلي عاشق به ديدنم بيا به روزم

 

Post a Comment

<< Home